Nevarnosti diet po nepotrebnem

Nevarnosti diet

Mediji imajo s spletno prisotnostjo ogromen vpliv na ljudi, ki dnevno brskajo za informacijami in hitrimi rešitvami za svoje težave. S spletnimi mediji pa so do povečanega vpliva prišle tudi znane osebnosti. Filmski igralci, pevci, milijonarji, poslovneži in drugi. Nešteto njih ima najboljši recept za zdravo življenje, izgubo odvečnih kilogramov in druge »bombončke«, ki kličejo po sledenju.

Precej nenavadno je, kako so ljudje masovno pričeli slediti svojim vzornikom na področju zdrave prehrane. Če je njihova priljubljena zvezdnica opisala svoj ritual hranjenja in priporočila kakšen produkt, ki zagotovo dosega rezultate, ji njeni oboževalci sledijo. Enako se prehranjujejo in seveda kupujejo priporočene izdelke. Nihče pa ne pomisli, da gre morda v ozadju le za dobro načrtovano poslovno potezo. Znane osebe svoje zapeljive postave, kožo in drugo dobivajo večinoma po drugi poti in ne v kuhinji.

Glutenska dieta po nepotrebnem

Ubogi gluten se je v zadnjem času znašel v prvi vrsti med obtoženimi »kriminalci« za to in ono nevšečnost. Na tem mestu dodajmo, da se mu morajo vsekakor izogibati osebe s celiakijo in tisti, ki so nanj preobčutljivi. Ampak za to obstajajo diagnoze, ki jih postavijo osebni zdravniki, ne spletni vplivneži.

Črtanje pšenice in izdelkov iz pšenične moke v primeru, da z nami ni nič narobe, lahko privede do kar nekaj težav. Ta živila namreč vsebujejo tudi precej drugih hranil, ki jih naše telo potrebuje. Pride lahko do obsežnega primanjkljaja vitaminov in mineralov, poslabša se lahko tudi prebava.

Glutenska dieta

Še ena od nevarnosti, ki pridejo z upoštevanjem diet, ki so plod vplivnih oseb na spletu, ne pa strokovnjaka s področja zdravja in prehranjevanja, je prenizek vnos kalorij. Osebe, ki z napačno dieto zaužijejo premalo kalorij, lahko utrpijo konkretno zmanjšanje mišične mase in vode namesto osovraženega maščobnega tkiva.

Premalo raznolika prehrana s seboj nosi kup težav za posameznika, ki se napačne diete loti. Njegovo telo ne pridobiva več ključnih hranil za funkcionalnost notranjih organov in celega telesa. Pride lahko do motenj krvnega obtoka, krvnega tlaka, srčnega utripa in konec koncev tudi do psihičnih težav in depresije.

Previdno s kvazi dietami!

Z dietami se ni za igrati. Vsekakor ni priporočljivo slediti prvi, ki jo zasledite na spletu. Če je pod njo podpisana kakšna znana oseba, še ne pomeni, da je dobra za vas. V primeru, da se želite poslužiti katere od diet, se predhodno vsekakor posvetujte s svojim zdravnikom, ki vam bo znal najbolje svetovati.

Še posebej bodite previdni, če se boste znašli pred izzivom, ki se imenuje »mesna dieta«. Pa daleč od tega, da ne bi jedli mesa. Pri tej dieti se priporoča samo meso in občasno še nekaj drugih živalskih proizvodov, kot so mleko, jogurt, živalska mast in podobno.

Za konec smo poiskali še seznam diet, ki so do zdravja prijazne, če se jih seveda lotite pravilno. Predvsem je pomembno, da s hujšanjem ne želite prehitevati, da se kljub dieti prehranjujete dovolj raznovrstno oziroma v tem času vsaj s prehranskimi dodatki poskrbite za vnos vseh potrebnih hranil v telo.

Nevarnosti diet po nepotrebnem

4 pozitivni učinki meditacije

Pozitivni učinki meditacije

Meditacija ima dokazano neverjetno paleto pozitivnih učinkov, ki vplivajo tako na človekovo fizično telo kot tudi na njegovo psiho oziroma duhovno plat. Prav zato vseh ne moremo zajeti, osredotočili pa se bomo na tiste, ki nam pridejo še kako prav v vsakdanjem, praktičnem življenju.

1. Vpliv na kognitivne sposobnosti

Dokazano je, da meditacija izboljšuje sposobnost reševanja problemov in povečuje intelektualne sposobnosti. Z vadbo meditacije dejansko postanemo »pametnejši«, kar je dokazano tudi z mnogimi testi. Učenje se zaradi meditacije namreč precej izboljša, prav tako pa smo bolj osredotočeni in imamo večje logične sposobnosti. To pomeni, da meditacija pomaga, da dosegamo boljše rezultate tudi pri šolanju oziroma pri študiju. Prav zato bi bilo po mnenju nekaterih strokovnjakov potrebno meditacijo vključiti na vse stopnje izobraževanja, že od vrtca dalje, saj bi bili mladi tako veliko bolj sproščeni, hkrati pa bi dosegali boljše rezultate.

2. Vpliv na zmanjšanje stresa

Pri delu nam meditacija lahko še kako pomaga, saj se lahko z njo znebimo stresa, poleg tega pa nam pomaga tudi pri sprejemanju odločitev. Zaradi obojega smo na delovnem mestu bolj učinkoviti.

3. Vpliv na osebno srečo

Ker meditacija zmanjšuje stres in nam pomaga, da smo bolj srečni in zadovoljni ter razumevajoči, zelo izboljša naše medčloveške odnose. Ne le odnose na delovnem mestu, temveč tudi znotraj družine, predvsem med partnerjema ter med starši in otroki.

4. Izboljšanje zdravja

Ste vedeli, da študije dokazujejo, da je meditacija odlična obramba pred boleznimi srca in ožilja, da izboljšuje videz kože, je odlična za zdravo nosečnost, pomaga pri multipli sklerozi, zavira staranje, se obnese pri avtizmu, izboljšuje imunski sistem, pomaga pri prehranskih motnjah in odvajanju od tobaka, drog ter alkohola?

Učinki meditacije na zdravje telesa so neverjetni, in če se spopadate s kakršno koli boleznijo, vam lahko le priporočamo, da se pozanimate o tem, kje se lahko naučite tehnik meditacije ter novo »aktivnost« vključite v svoje življenje.

4 pozitivni učinki meditacije

Kaj je paleo dieta?

Paleo dieta

Način prehranjevanja sodobnega človeka že dolgo velja za nezdravega in prinaša obilo zdravstvenih težav, od debelosti in diabetesa do bolezni srca in ožilja. Zaradi tega se tisti, ki želijo živeti zdravo, odločajo za primernejšo prehrano, ki naj bi bila boljša. Med temi zdravimi dietami oziroma načini prehranjevanja je tudi pri nas vse bolj priljubljena paleo dieta, ki črpa svoj navdih iz zgodovine. Pri omenjeni dieti naj bi jedli tako, kot so jedli ljudje v obdobju paleolitika.

Na čem temelji paleo dieta?

V paleolitiku je bila prehrana precej drugačna od sodobne, predvsem zato, ker je večinoma temeljila na nabiralništvu in občasnem lovu. Ljudje še niso vzrejali domačih živali in z njimi zadovoljevali potrebe po beljakovinah, prav tako pa tudi niso gojili kulturnih rastlin. Jedli so tisto, kar jim je narava trenutno ponujala. Sezonsko in lokalno, večinoma sadje in zelenjavo, ribe in divjačino pa bolj kot ne občasno oziroma je bilo takšno razkošje rezervirano za posebne priložnosti. Hranila, ki jih danes dobimo z mesom in mlečnimi izdelki, so v glavnem črpali iz oreščkov in semen.

Oreščki

Tudi priprava hrane je bila drugačna. Večina živil je bila presna, za zimo pa so jih posušili. Topli, kuhani in pečeni obroki so izvirali z ognjišča, večinoma pa so jih pripravljali v hladnejših mesecih.

Katera živila dovoljuje paleo dieta?

Razlog, da velja paleo dieta za zdravo, temelji na živilih, ki so priznana kot zdrava. To so zelenjava, sadje, pusto meso, ribe, oreščki in semena ter zdrave maščobe. In čemu se velja izogibati? Mleku in mlečnim izdelkom, žitaricam, stročnicam, vsem živilom z večinoma škrobno sestavo, alkoholu, sladkorju ter procesirani hrani.

Kakšna hranila lahko dobimo s takšnim načinom prehranjevanja? Dejansko vsa, ki jih potrebujemo za zdravo življenje, le da na drugačen način kot pri sodobni prehrani. Tako maščob denimo ne dobimo z mlečnimi izdelki in mastnimi mesninami in mesom, temveč predvsem z ribami in oreščki ter semeni. Zaužijemo torej maščobe, ki veljajo za zdrave – mono nenasičene ter omega 3 maščobe, ki pomagajo v boju proti največjim zdravstvenim preglavicam sodobnega časa: diabetesu, holesterolu, povišanim vrednostim trigliceridov, debelosti.

Kakšne zdravstvene učinke lahko pričakujemo?

Poleg že omenjenih prednosti paleo diete, torej znižanja slabega holesterola in trigliceridov ter uravnanega krvnega sladkorja, lahko pričakujemo tudi druge učinke. Marsikdo opazi, da mu paleo dieta zagotavlja enakomeren in visok nivo energije preko celega dne in mu pomaga odpraviti težave s spanjem. Prav tako se precej izboljša videz kože, izginejo težave s kariesom, telesna vadba postane enostavnejša, poleg tega pa izgine marsikatera težava z alergijami.

Paleo dieta je torej vsekakor priporočljiva za zdravje. Poleg tega ni naporna v smislu, da bi zahtevala posebno obdelavo živil ali nakup dragih živil, ki veljajo za eksotična.

Kaj je paleo dieta?