Se z registracijo domene srečujete prvič? Potem je dobro, da si, še preden domeno registrirate, preberete nekaj nasvetov glede izbire domenskega imena in domenske končnice. V nasprotnem primeru se lahko kaj hitro zgodi, da boste registrirali napačno domeno in čez nekaj mesecev že iskali novo. Upoštevajte torej nasvete, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.
1. Izberite kratko ime. Če boste izbrali dolgo domensko ime, sestavljeno iz treh ali več besed, kot prvo to ne bo izgledalo dobro, kot drugo pa si bo le redkokdo zapomnil vašo domeno. Bodite kratki in jedrnati. Izberite domeno z največ dvema besedama, v kolikor se le da, pa naj ima le eno. Krajše kot bo ime domene, lažje si ga bodo obiskovalci zapomnili.
2. Domena naj se dobro sliši. Prav tako naj pri tistih, ki slišijo njeno ime, ne pušča nobenih dvomov, kako se domena dejansko napiše. Najbolje bo, da si predstavljate, da ste v etru na radiu. Ali bi poslušalci vedeli, katero domeno vtipkati v brskalnik, če bi vas jo slišali izgovoriti le enkrat?
3. Domena naj vsebuje le črke. Ste razmišljali, da bi katero izmed črk »za hec« nadomestili s številko? Ne, to vsekakor ne bo dobro. Tudi vezajev se, če se bo le dalo, izogibajte. Kaj pa črke s strešicami? Na šumnike uporabniki spleta niso ravno navajeni, zato raje registrirajte domeno brez šumnikov.
4. Domena naj omogoča grajenje blagovne znamke. Za potrebe podjetništva registrirajte domeno z istim imenom, kot ga nosi vaše podjetje. Če to ni več prosto in če podjetja ne morete preprosto preimenovati, v domensko ime vključite še dejavnost ali lokacijo. Raje gradite na prepoznavnosti blagovne znamke oziroma podjetja, kot pa da v domeno po nepotrebnem vključujete ključne besede, zaradi katerih bi morda dosegali nekoliko boljše pozicije v spletnih iskalnikih.
5. Za dobro domeno bodite pripravljeni plačati. Želite registrirati domeno z istim imenom, kot ga ima vaše podjetje, vendar je ta že zasedena? Ali na domeni še ni postavljene spletne strani? Kontaktirajte lastnika (uporabite WHOIS) in ga povprašajte, za koliko bi vam jo bil pripravljen prodati. Če s svojim podjetjem mislite resno, je za dobro domeno vredno odšteti tudi zajetnejši kupček denarja. V tujini se tako imenovane »premium« domene prodajajo tudi za milijon dolarjev ali več. No, v Sloveniji kaj takšnega na srečo ni za pričakovati.
6. Izberite ustrezno domensko končnico. Če boste ciljali na točno določen trg, registrirajte nacionalno domeno – na primer .si za spletno stran v slovenščini. V kolikor želite doseči uporabnike spleta iz ZDA, bo daleč najboljšo izbiro predstavljala domena .com. Je ta že zasedena? Preverite, ali je morda prosta alternativna .net, medtem ko na .org, .info in podobne raje pozabite. Zelo zanimive postajajo tudi tematske domene (.agency, .shop, .life, .blog, .ninja, …), zato razmislite tudi o njih.
7. Priskrbite si več domenskih končnic. Vam je končno uspelo najti odlično prosto domeno, ki bo kot nalašč za vašo spletno stran? Hitro preverite, če je domensko ime prosto v kombinaciji z drugimi najbolj priljubljenimi končnicami. V to skupino sodijo .com, .net in .eu, v primeru spletne strani v slovenskem jeziku pa seveda tudi .si. Z registracijo več domenskih končnic se boste zavarovali pred težavami, ki bi vam jih utegnila povzročati konkurenca.
Dodatni nasveti za registracijo domene: https://registracijadomene.si/