Znano je, da komaj polovici ustanovljenih podjetij uspe prebroditi prvih pet let po nastanku in ustvarjati promet ter dobiček. Še največ težav pri tem nastane v vrstah mladih podjetnikov, ki se v podjetniške vode podajajo prvič in niso bili dovolj temeljiti pri načrtovanju ali pa so jim zagodle previsoke ambicije.
Pa ne le mladi, s težavami se soočajo tudi starejši podjetniki ter tisti, ki so v podjetništvo prišli iz drugih področij, ker so pač imeli idejo in veliko željo postati sam svoj šef. S tem seveda ni prav nič narobe, kajti vsak podjetnik potrebuje ustrezno motivacijo. A ta naj temelji na zdravih temeljih in realnosti.
Samo ideja ne bo dovolj
Slepa zaverovanost v svojo idejo in prepričanje, da bo ravno ta tista, ki bo spremenila svet, je pokopala že premnogo podjetnikov in njihovih podjetij. Že res, da je morda ideja dobra in ima potencial, a k temu je treba prišteti še marsikaj drugega in ne le odmahniti z roko, da bo za to še čas.
Preveriti je potrebno trg in ugotoviti, ali sploh obstajajo kupci za to idejo oziroma produkt, obenem pa vreči pogled še na konkurenco. Kaj ta počne, ali jo je veliko, je kvalitetna? Brezglavo se nikakor ni dobro podajati v posel, če pred tem na mizi ni vseh potrebnih podatkov.
Slab poslovni načrt
Vsak uspešen podjetnik zna povedati, da je ključ do uspeha odličen poslovni načrt. Res je, ta vzame kar nekaj časa, saj je potrebno natančno določiti, kako se bo s poslom pričelo, kje in kdaj. Poslovni načrt naj zajema pregled vaše panoge, kako bosta potekala marketing in prodaja.
Potrebno je določiti tudi časovnico, kako bo posel potekal in se razvijal ter katere kadre bo podjetje potrebovalo, da bo delo nemoteno teklo. Ob vsem tem je potrebno predvideti tudi različna poslovna tveganja, kje se lahko zalomi in kako v tistem trenutku ukrepati.
Slab finančni načrt
Poleg slabega poslovnega načrta je seveda eden ključnih za propad podjetja tudi slab finančni načrt. Poslovna ideja je lahko še tako dobra, marketinški plan fenomenalen in izdelek za trženje fantastičen, toda če ni finančne podpore, bo vse skupaj hitro padlo v vodo.
Podjetje mora v prvem letu vedno pripraviti finančni načrt za vsak mesec posebej. Ko delo enkrat utečeno poteka, se potem naslednje leto pripravljajo plani po kvartalih in nazadnje na letni ravni. Vsekakor je potrebno na tem mestu poskrbeti tudi za računovodstvo.
Omahovanje in slaba samozavest
Dobro znana mantra podjetništva je samozavest. Samozavestni podjetniki so najbolj uspešni, prodajo največ in so najbolje sprejeti med poslovnimi partnerji in strankami. V primeru nizke samopodobe, pomanjkanja samozavesti in pretiranega omahovanja pa se podjetniku ne piše nič dobrega.
Priložnost je potrebno zgrabiti, ko se pojavi, in imeti za seboj dovolj znanja, na katerem temelji posel. Ste morda tip človeka, ki ima izjemne ideje, jih pa ne znate udejanjiti? Tudi to je lahko razlog za neuspeh. Omislite si nekoga, ki bo izvrševalec vaših idej v podjetju.
Konkurenca
Obstaja nekaj napak na področju konkurence, ki vas lahko stanejo posla. Prva je zagotovo, če konkurence sploh ne upoštevate. Pred pričetkom posla je pregled stanja konkurence na trgu nujen, da se pridobi kompletno sliko dogajanja in oceni potencial, po katerem lahko seže vaše podjetje.
Ni konkurence? Super, potem boste sami pobrali vse. No ni ravno tako. Odsotnost konkurence lahko namreč pomeni, da ni trga za vaš produkt. To je vedno znak, ko je potrebno dobro preveriti še povpraševanje, sicer se lahko pripeti, da boste garali za nekaj deset obstoječih kupcev.
Tudi v primeru, da je konkurence veliko, pa to nikakor ni najboljša novica. Stranke namreč vedno najbolj zaupajo podjetju, ki je na trgu že uveljavljeno, in kadar je takšnih podjetij že precej, to pomeni, da se boste zelo težko prebili do strank.