5 nasvetov glede uživanja športne prehrane

Uživanje športne prehrane

Če se pogosto ukvarjate s športom, boste slej ko prej, seveda če že niste, zašli v specializirano trgovino s športno prehrano, saj vam številni proizvajalci tovrstne prehrane obljubljajo izboljšane rezultate. Vedeti pa morate, da ne boste posegali po enaki prehrani, kot denimo posegajo vrhunski športniki, razen seveda, če ne sodite mednje.

Športno prehrano sestavlja hrana, ki jo telo športnika nujno potrebuje za delovanje. V resnici se prehrana športnikov ne razlikuje prav dosti od prehrane, ki jo sicer uživa splošna populacija. Ključna je le razlika med razmerji makrohranil ter količno zaužitih živil. Izpostaviti je treba še posebne dodatke k športni prehrani, kamor sodijo predvsem neesencialne snovi, ki pomagajo dosegati določene cilje športnika. Po njih naj posegajo zlasti vrhunski športniki, medtem ko so v večini primerov za rekreativce dopolnila le neracionalna poraba denarja.

1. Jedilnik športnika mora biti prilagojen naporu

Dodatki k prehrani vam nikakor ne bodo pomagali, če si kot športnik ne boste zagotovili primerne dnevne prehrane. Če pa vendarle vseh potreb ne boste mogli zaužiti z uživanjem prave hrane, lahko razmišljate tudi o dodatnih vnosih vitaminov, omega 3 maščobnih kislin in podobnem.

Živila, bogata z omega 3 maščobami

Dnevni jedilnik naj bo prilagojen vašemu naporu ter naj vsebuje prav vse, kar mora nujno vsebovati. Predvsem naj vključuje dovolj beljakovin, ogljikovih hidratov, omega 3 maščobnih kislin, vlaknin, mineralov in vitaminov.

2. Prepričajte se, da so dopolnila res učinkovita

Če je vaša športna prehrana dosegla optimalno raven, lahko posegate tudi po dodatkih, vendar se morate prepričati, da so res učinkoviti. Sicer pa smo že zapisali, da so dodatki predvsem namenjeni vrhunskim športnikom in veliko manj rekreativcem, saj večina od slednjih od njihove uporabe nima kaj dosti.

Dodatke za športno prehrano zato nakupujte izključno samo v preverjenih specializiranih trgovinah, kjer vam bo prodajalec znal ustrezno svetovati in vas ne bo zavajal z lažmi o učinkovitosti nekega dopolnila, kot se to na trgu, na žalost, kar pogosto dogaja.

3. Čez dan zaužijte po več manjših obrokov

Moški športniki dnevno potrebujejo nekje med 3000 in 4000 kalorij, športnice pa med 2000 in 3000. Količina potrebnih kalorij je seveda v veliki meri odvisna od vrste športa, starosti, celo od vremenskih pogojev in še česa drugega.

Športnikom priporočamo, da čez dan zaužijejo po več manjših obrokov. S tem boste na učinkovit način ohranili stopnjo krvnega sladkorja na dovolj visoki ravni, saj telo odvečno vneseno energijo “spravi” kot maščobo.

4. Prehrana na potovanju naj bo sestavljena iz pravih živil

Ker je za športnike značilno, da veliko potujejo, je dobro, da veste, kaj od živil je najbolje vzeti s seboj na pot. Športna prehrana na potovanju naj bo sestavljena predvsem iz sveže zelenjave, sadja, naravnih sokov, polnozrnatih žemelj, zdravih sendvičev, krekerjev ipd.

Zdrav sendvič in pomarančni sok

Na poti je treba ves čas piti tudi vodo, ki jo imejte vedno pri roki. Na poti prav tako poskrbite za redno prehranjevanje. Obiščite dobre restavracije, ki se vam lahko pri izbiri hrane popolnoma prilagodijo. Odličen izbor so npr. restavracije z italijansko prehrano, ker vam takšna hrana ponuja odličen vir kompleksnih ogljikovih hidratov.

5. Izogibajte se prekomernih obrokov z enostavnimi OH

Znano je, da lahki beljakovinski obroki športnikom omogočajo ohranjanje miselne zbranosti, medtem ko jih poseganje po enostavnih ogljikovih hidratih pripelje do zaspanosti in malodušja.

Če želite, da bi se kot športnik pa tudi sicer odlično počutili, nikakor ne mešajte omenjenih hranil.

5 nasvetov glede uživanja športne prehrane

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja